آزادسازی 95 هکتار از عرصه های منابع طبیعی غرب مازندران

0
344


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر از آزادسازی ۹۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی زیر پوشش این اداره کل در سال جاری خبر داد.

عبدالرضا سنگاری در آئین نهالکاری اجرای طرح توسعه زراعت چوب در عباس آباد افزود : از این میزان ۷۱ هکتار در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون برای ۲۷۹ پرونده و ۲۴ هکتار دیگر هم برای ۵۶ پرونده، با احکام قضایی آزادسازی و قلع و قمع شده است.

وی ادامه داد : پرونده ۷۰ هکتار دیگر از تصرفات غیرقانونی منطقه هم که در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است که تا پایان سال جاری حکمشان صادر خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر با اشاره به آزاد سازی ۹۲ درصد از ۱۳۷ کیلومتر از نوار ساحلی غرب مازندران ، گفت : آزاد سازی ۳۲ کیلومتر دیگر از حریم۶۰ متری نوار ساحلی این منطقه باقی مانده که هفت کیلومتر آن در اختیار دستگاه های دولتی و نظامی است و ببقیه نیز تا پایان سال آزاد خواهد شد.

وی بر اهمیت توسعه و کشت زراعت چوب با توجه به توقف بهره برداری از جنگل و ضرورت تامین نیاز کارخانه های صنعت چوب و کاغذ و سلولزی تاکید کرد و افزود : در این راستا تا پایان سال در سطح ۳۰۰ هکتار بر اساس برنامه نهال کشت می شود.

سنگاری اظهار داشت : از این میزان یکصد هکتار با اعتبارات صندوق توسعه ، یکصد هکتار با مشارکت مردم و یکصد هکتار نیز توسط بخش خصوصی در زمین های ۱۰ هکتاری در راستای اجرای طرح زراعت چوب نهال کار خواهد شد.

وی افزود : از امروز کشت نهال صنوبر پنج تا ۶ ساله در سطح ۱۰ هکتار از اراضی شهرستان عباس آباد آغاز می شود.

مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.

حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل ، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.

شهرستان های نور ، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، تنکابن ، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر هستند

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA