جزئیات “ماموریت آرتمیس” برای سفر به ماه اعلام شد

0
223



آقای برایدنستاین گفت:‌ «می‌خواهم شفاف حرف بزنم. بی‌نهایت سپاس‌گذاریم که نمایندگان هر دو دو حزب در مجلس نمایندگان تخصیص بودجه برای ساخت سیستم فرود انسان را امری مهم تلقی کرده‌اند- در نظر گرفتن بودجه ۶۰۰ میلیون دلاری خود نشان از این مساله دارد. اما واقعیت این است که ما کل ۳.۲ میلیارد دلار را می‌خواهیم.»

sls block cargo inflight moon tright eddccddfcdcdcadbbماموریت «آرتمیس» قرار است در چندین مرحله انجام شود و شروع آن فرستادن فضاپیمای بی‌سرنشین «اوریون» که با موشک SLS انجام می‌شود در نوامبر ۲۰۲۱ است. در مراحل دوم در سال ۲۰۲۳ قرار است فضانوردان به اطراف ماه دور بزنند و در مرحلۀ سوم در سال ۲۰۲۴ بر سطح ماه گام بگذارند. آرتمیس-۳ اولین ماموریت اعزام فضانوردان به ماه بعد از حدود ۴۸ سال خواهد بود. آخرین سفر انسان به ماه سال ۱۹۷۲ توسط فضاپیمای آپولو ۱۷ انجام شد. در جریان ماموریت‌های آپولو از سال ۱۹۶۹ تا سال ۱۹۷۲ دوازده نفر روی سطح ماه گام نهادند.

ecd kبا اجرای برنامه آرتمیس، انسان‌ با همکاری ربات‌ها‌ در ماه به دنبال اکتشاف و استخراج منابع لازم برای پرتاب موشک خواهد بود،‌ منابعی مانند آب و اکسیژن که می‌توان از آن‌‌ها سوخت تهیه کرد. برنامه فرستادن اولین زن و مرد بعدی به ماه تا سال ۲۰۲۴ چهار سال زودتر از وقتی‌ که ناسا پیش‌بینی کرده بود اجرا خواهد شد؛ اما پیشرفت بشر در حوزه‌های مختلف فناوری از قبیل ماهواره‌ها و کاوش در اعماق فضا امکان اجرای این برنامه جدید را فراهم کرده است.

e aug hlsascending liveاز ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۶۵ زن به فضا سفر کرده‌اند و سال ِ گذشته فضانوردان ناسا اولین پیاده‌روی کاملاً زنانه را در فضا اجرا کردند. از میان ۱۳ فضانورد ناسا که قرار است در برنامه آرتمیس شرکت کنند ۶ نفرشان زن و ۷ نفرشان مرد هستند. ناسا گفته موفقیت مأموریت آرتمیس در ماه منوط به همکاری با شرکت‌های خصوصی و بین‌المللی است. هم‌اکنون شرکت‌های بلو ارجینِ جف بزوس، اسپیس ایکسِ ایلان ماسک و داینتیکس بر سر ساختن فضاپیمایی که فضانوردان را به ماه برساند با یکدیگر رقابت می‌کنند.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA