سرعت ما در کیهان! –

0
174




ایران اکازیون:زمین ما در حال استراحت نیست. زمین به دور خورشید حرکت می کند. خورشید به دور مرکز کهکشان راه شیری و کهکشان راه شیری به دور گروه محلی کهکشان ها می چرخد.

نقشه ی چهار سال آسمان، اعتبار عکس: DMR, COBE, NASA
نقشه ی چهار سال آسمان، اعتبار عکس: DMR, COBE, NASA

به گزارش بیگ بنگ، حرکت زمین به دور خورشید با سرعت ۳۰ کیلومتر در ثانیه یک سال طول میکشد، حرکت خورشید به دور کهکشان راه شیری با سرعت نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر در ثانیه انجام میشود و دویست میلیون سال طول خواهد کشید تا یک دور کامل به دور راه شیری بچرخد. حتی کهکشان ما نیز ساکن نیست و با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه به سمت کهکشان آندرومدا حرکت می کند. اما سرعت همه ی این اجرام کمتر از سرعت تابش پس زمینه کیهانی (CMBR) است.

در این نقشه آسمان از ماهواره کوبه (COBE)، که مشاهده می کنید، تابش زمینه در جهت حرکت زمین انتقال به آبی گراییده و داغ تر است، در حالی که تابش در طرف مقابل آسمان انتقال به سرخ و سرد را نشان می دهد. این نقشه نشان می دهد که گروه محلی با سرعت نسبی برابر با ۶۰۰ کیلومتر بر ثانیه نسبت به این تابش اولیه و باستانی حرکت می کند. رفتن کهکشانی از انتهای خوشه ای به انتهای دیگر آن، ۵ میلیارد سال طول می کشد. جالب است که این ارقام را با سن اجرام مختلف موجود در عالم مقایسه کنیم. این سرعت بالا در ابتدا غیر منتظره بود و بزرگی آن نیز هنوز غیر قابل توضیح است. پرسشی که باقی می ماند این است که چرا ما به این اندازه سریع در حرکت هستیم؟ چه چیزی در آن دور دست ما را بسوی خود می کشد؟

منابع: بیگ بنگ / apod

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA