گذر یک سیارک خطرناک از کنار زمین

0
181




ایران اکازیون:یک سیارک پنجشنبه سوم مهر (۲۴ سپتامبر) به طرز خطرناکی به زمین نزدیک می‌شود و از فاصله‌ی ۲۷ هزار کیلومتری زمین گذر می‌کند.

astبه گزارش بیگ بنگ، طبق اعلام مرکز مطالعات اجرام نزدیک زمین(CNEOS) در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا، انتظار نمی‌رود این سیارک بنام ۲۰۲۰ SW به زمین برخورد کند، اما طبق پروژه تلسکوپ مجازی، این سیارک به زمین نزدیک می‌شود و از فاصله‌ی حدود ۲۷۰۰۰ کیلومتری زمین عبور می‌کند.

ماه به طور متوسط ​​۳۸۴ هزار کیلومتر از ما، یا به اندازۀ حدود ۳۰ زمین از ما فاصله دارد. این سیارک در فاصله‌ی حدود ۲.۱ زمین عبور خواهد کرد. این بدان معناست که سیارک ۲۰۲۰ SW حتی از ماهواره‌های تلویزیونی و هواشناسی که در فاصله‌ی‌‌‌‌ ۳۵.۸۸۸ کیلومتری از زمین قرار دارند نیز نزدیکتر خواهد بود.

دانشمندان هنوز اندازۀ دقیق این سیارک را مشخص نکرده‌اند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد، اندازۀ آن خیلی بزرگ نیست و احتمالاً بین ۴.۴ تا ۹.۹ متر طول دارد. یافتن سیارک‌های ناشناخته امری غیرمعمول نیست؛ فقط در ماه سپتامبر، مرکز Minor Planet (یک گروه با حمایت مالی ناسا برای نظارت بر سیارات، دنباله‌دارها و ماهواره‌های) از کشف ۲۴۴ شی نزدیک به زمین خبر داد.

عبور از کنار زمین در واقع یک رویداد مهم برای سیارک ۲۰۲۰ SW است. این یک سیارک بسیار کوچک است که انتظار می‌رود گرانش زمین، مسیر این سنگ فضایی را تغییر دهد. به گفته ناسا، پس از عبور نزدیک سیارک ۲۰۲۰ SW از کنار زمین، این سیارک ۳ ژوئن ۲۰۲۹ مجددا از کنار زمین گذر می‌کند.

آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا گزارش داد که این سیارک مطمئناً در این پنجشنبه ما را ملاقات خواهد کرد و با سرعتی حدود ۲۷.۷۲۰ کیلومتر در ساعت یا ۷.۷ کیلومتر در ثانیه، از کنار سیارۀ ما گذر می‌کند. این سیارک با نزدیک شدن به زمین روشن‌تر به نظر می‌رسد، اما با چشم غیرمسلح قابل‌ مشاهده نخواهد بود. اگر منظره‌ای واضح از این سنگ فضایی می‌خواهید، وب سایت The Virtual Telescope را بازدید نمایید.

ترجمه: سحر الله‌وردی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: sciencealert.com

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA