دولت جدید نسبت به اتمام سدهای نیمه تمام گیلان اقدام کند

0
170



ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، به سدهای ناتمام دیورش و شفارود در گیلان اشاره کرد و افزود: امیدوارم دولت جدید در اتمام سدهای نیمه تمام استان تسریع داشته باشد.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با بیان اینکه ۱۲ تیر سال ۶۷ یادآور حادثه تلخ حمله وحشیانه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافری ایران در خلیج فارس است، اظهار کرد: حمله به هواپیمای مسابری ایران جنایت بزرگ توسط آمریکا است.

وی ۱۲ تیر را روز افشای حقوق بشر آمریکایی دانست که در این راستا همواره باید کارهای شیطان صفتان را بیان کنیم و افزود: افتضاح های حقوق شهروندی آمریکایی ها بر همگان مبرهن است. پلیس آمریکا علیه ملت خودش خشونت دارد؛ ضمن اینکه نقض حقوق اقلیت های دینی را در این کشور مشاهده می کنیم.

امام جمعه رشت، کشف گورهای دسته جمعی کودکان بومی در کانادا را مصداق نسل کشی دنیای غرب دانست و بیان کرد: اسلام هراسی و شیعه هراسی در آمریکا امری عادی شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، به جنایت آمریکایی ها در عرصه بین المللی به ویژه در غرب آسیا، عراق، یمن و افغانستان اشاره کرد و گفت: حمایت بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی و رژیم کودک کش آل سعود از جنایت های آمریکا محسوب می شود.

وی با اشاره به مواجهه ۸۰ ساله آمریکا با ملت ایران، خاطرنشان کرد: کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲و حمایت از رژیم سفاک و خون آشام پهلوی که ملت ایران را تحقیر کرد، از جنایت های آمریکا علیه ملت ایران است.

آیت الله فلاحتی، تحمیل قانون کاپیتولاسیون علیه ملت ایران را از جنایت های آمریکا برشمرد و یادآور شد: اموال ایران را بلوکه کردند و در برجام سر ما را کلاه گذاشتند.

وی با بیان اینکه حمله نظامی آمریکا در طبس و مسلح کردن صدام به تسلیحات شیمیایی از جنایت های آمریکا علیه ملت ایران است، اظهار کرد: حمایت از تروریست ها و ناتوی فرهنگی از دیگر جنایت های آمریکا علیه مردم ایران است.

امام جمعه رشت، در ادامه به وضعیت آب کشاورزی در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: کشاورزان آب برای کشت ندارند و شالیزارها خشک است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به فراخوانی متولیان آب گیلان از زمستان سال گذشته در راستای تمهیدات لازم برای تامین آب کشاورزی در سال زراعی جدید، بیان کرد: متولیان آب باید حق را به کشاورزان بدهند و خود را مقصر بدانند.

وی به تامین بخشی از آب کشاورزی توسط آب بندان ها اشاره کرد و یادآور شد: بعضی آب بندان ها را به تولیدکنندگان اجاره دادند و هنوز برخی آب بندان ها لایروبی نشده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه هزینه تولید محصول برنج برای کشاورز سنگین است، تصریح کرد: کشاورز گیلانی تک محصولی است و توصیه می کنم متولیان آب استان در کنار شالیکاران حضور داشته باشند و نیروهای خود را در کنار کشاورزان بگمارند.

آیت الله فلاحتی به سدهای ناتمام دیورش و شفارود در گیلان اشاره کرد و افزود: امیدوارم دولت جدید در اتمام سدهای نیمه تمام استان تسریع داشته باشد.

وی به موضوع حق و حقوق در راستای سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: از جمله حقوق، حقی است که پیامبر(ص) و امامان(ع) بر انسان ها دارند، زیرا از جانب خدا منصوب شدند و بر این اساس کسانی که به امام(ع) در مقام اجرا رای ندادند، در روز قیامت مواخذه می شوند.

انتهای پیام

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA