زباله قصه پُرغصه گیلان است/ ورود شیرابه های سمی به منابع آبی

0
221



ایسنا/گیلان نماینده رشت در مجلس، زباله و پسماند را قصه پُرغصه استان گیلان دانست و بیان کرد: شیرابه های سمی سراوان آب های زیرزمینی ما را آلوده کرده و فاضلاب های شهری و صنعتی وارد رودخانه ها می شود لذا باید برای رفع این مشکل اراده قوی داشته باشیم.

محمدرضا احمدی سنگری در جلسه شورای اداری استان گیلان، با اشاره به مشکل قطعی برق در مناطق مختلف، اظهار کرد: فواصل قطعی برق و مدت زمان آن باید عادلانه و متناسب باشد.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی شهرستان رشت با کم آبی و ترک برداشتن زمین مواجه هستند، تصریح کرد: کشاورزان این مناطق برای کشت برنج هزینه کرده اند و اکنون مسئولان مدیریت بحران باید به مشکلاتشان رسیدگی کنند.

نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، از دیگر مشکلات کشاورزان را هزینه خرید و انتقال نفت جهت پمپاژ آب چاه دانست و گفت: مردم ولی نعمتان انقلاب هستند و همواره پای کار بودند لذا اکنون وظیفه داریم به حل مشکلاتشان بپردازیم.

احمدی، زباله و پسماند را قصه پُرغصه استان گیلان دانست و بیان کرد: شیرابه های سمی سراوان آب های زیرزمینی ما را آلوده کرده و فاضلاب های شهری و صنعتی وارد رودخانه ها می شود لذا باید برای رفع این مشکل اراده قوی داشته باشیم.

وی از استانداری گیلان خواست همکاری لازم را با شهرداری رشت جهت مدیریت پسماند و تصفیه فاضلاب داشته باشد و یادآور شد: اگر هم اکنون زباله ورودی سراوان را قطع کنیم، سالیان سال برای قطع کردن شیرابه به زمان نیاز داریم، زیرا بیش از سه دهه است که زباله ها در سراوان تل انبار شده است.

نماینده رشت، احداث زباله سوز و کارخانه کود آلی را از جمله راهکارهای حل مشکل سراوان دانست و اضافه کرد: باید پیگیر پیشرفت فیزیکی پروژه های مدیریت پسماند استان باشیم.

سید علی آقازاده، یکی دیگر از نمایندگان شهرستان رشت در مجلس، با بیان اینکه شرایط جغرافیایی و اقلیمی گیلان و استان های شمالی مدیریت پسماند و فاضلاب را می طلبد، گفت: نباید اجازه دهیم محیط زیست و جنگل و دریا و رودخانه ما تخریب شود.

وی استان گیلان را بعد از تهران دارای بیشترین تراکم دانست و یادآور شد: پروژه مدیریت فاضلاب شهری استان ناتمام مانده است.

نماینده رشت در مجلس، با بیان اینکه در پروژه های عمرانی دارای عقب افتادگی هستیم، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند مدیریت آب و برق هستیم؛ البته زمان قطعی برق در استان بیشتر از سایر مناطق است و باید قطعی ها به مردم اطلاع رسانی شود. همچنین آب سد به همه مزارع نمی رسد و باید بر توزیع آب نظارت داشته باشیم.

رسول فرخی، نماینده شهرستان لاهیجان و سیاهکل نیز در مجلس، ظرفیت های موجود در گیلان را مولفه اصلی در تحقق درآمدهای عمومی دانست و عنوان کرد: شهرداری های استان نیازمند درآمد پایدار هستند، زیرا عوارض و پروانه ساخت پاسخگوی هزینه های شهرداری نیست و از محل تراکم و کمیسیون ماده ۱۰۰ باید به سمت سالم سازی شهری حرکت کنیم.

وی شهرداری ها و دهیاری ها را نیازمند تجهیز شدن به ماشین آلات روز و مدرن دانست و اضافه کرد: معضل پسماند و فاضلاب با توجه به جمعیت و بافت اقلیمی استان قابل قبول نیست و لاهیجان به عنوان یکی از شهرهای گردشگری کشور در حوزه پسماند و احداث زباله سوز به کمک دولت نیاز دارد.

انتهای پیام

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA