قرارگاه آب خراسان جنوبی و تعیین اولویت‌های کاری

0
182



ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه به دستور استاندار، معاونت عمرانی استانداری مسئولیت قرارگاه آب استان را به عهده گرفته، موضوع تامین آب شرب و بهداشتی روستاها و مناطق عشایری در اولویت برنامه‌های این قرارگاه است.

محمد فرهادی، روز گذشته ۱ مرداد در نشست بررسی مسایل و مشکلات بخش دیهوک شهرستان طبس افزود: با توجه به کمبود بارندگی‌ها در سال جاری و احتمال بروز مشکلاتی در زمینه تامین آب مناطق مختلف، این قرارگاه به تدبیر استاندار شکل گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی با اشاره به مشکل مطرح شده در زمینه لزوم اجرای خط انتقال آب به دهستان کویر، نای بند و زردگاه، از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، ارائه راهکار را خواستار و مقرر شد عملیات اجرایی پروژه تامین آب پایدار برای این مناطق، طی ماه جاری (مرداد) آغاز شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر تسریع در اتمام پروژه آبرسانی به پنج روستای اطراف شهر دیهوک، احداث مخزن جدید آب در روستای اصفهک، توسعه شبکه در محدوده مسکن تازه ساخت اقشار کم‌درآمد و تعویض شبکه‌های فرسوده در روستاهای بخش نیز تاکید کرد که با نظر مساعد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همراه شد.

وی پیگیری سه موضوع برقرسانی به روستاهای پروده و بیدکوه، رفع مشکل افت ولتاژ برق در روستاهای بخش و نیز توسعه شبکه برق در محدوده مسکن تازه ساخت اقشار کم‌درآمد را نیز به شرکت توزیع نیروی برق استان محول کرد.

فرهادی درخصوص تکمیل طرح هادی برخی روستاها و تخصیص آسفالت آماده به جای قیر رایگان (به منظور جلوگیری از ایجاد بار مالی برای دهیاری‌ها) توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دستورات لازم را صادر کرد.

وی با اشاره به نتایج مطلوب دیدار استاندار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرعت گرفتن طرح‌های ارتباطی استان در پی آن، طی تماس تلفنی با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، بر موضوع فعال‌سازی اینترنت دهستان کویر (دکل سعیدآباد)، رفع مشکل تلفن خانگی و تلفن همراه روستای دشتوک همچنین ارتقای اینترنت نای بند، زردگاه، اصفهک، امامزاده علی، سرند، ماودر، چیروک، پیکوه و رضویه تاکید کرد.

وی با مطلوب خواندن اقدامات شرکت گاز در گازرسانی به حوزه روستایی استان، در خصوص پیگیری پروژه گازرسانی به پیکوه و روستاهای در مسیر این پروژه از طریق شرکت گاز قول مساعد داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیگیری مشکلات مناطق مختلف استان به طور ویژه در دستور کار معاونت عمرانی استانداری قرار دارد و مشکلات بخش دیهوک از طریق دستگاه‌های متولی پیگیری می‌شود.

مرمت جاده‌های روستایی، ایجاد زمین چمن مصنوعی روستای اصفهک به عنوان مرکز دهستان، ارتقای امکانات و نیروی پرسنلی مرکز خدمات سلامت مرکز دهستان کویر و اجرای سازه‌های سنگ و ملاتی در محدوده بالادست و حدفاصل روستاهای اسفندیار، مرغوب و پیکوه از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد و قول پیگیری گرفت.

این نشست که در محل بخشداری دیهوک برگزار شد، با حضور حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام صادقی امام جمعه دیهوک، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه طبس، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، بخشدار دیهوک و جمعی از مدیران شهرستان همراه بود.

همچنین با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی، تعدادی پنل خورشیدی در محلات عشایری بخش دیهوک توزیع شد.

فرهادی در بازدید از این مناطق تسریع در اتصال آبادی‌های داع، چهارگانه، ده قدرت، شوره دان، سیخوری و لون آخوند به شبکه سراسری گاز را خواستار شد و گفت: این مناطق در مجاورت شبکه توزیع گاز قرار دارند.

این پنل‌ها در ادامه طرح توزیع هزار و ۲۰۰ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر استان به عشایر بخش دیهوک اهدا شد.

انتهای پیام 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA