مانع‌تراشان مسیر توسعه کشور باید پاسخگوی شرایط امروز باشند

0
172



ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز صنعت برق کشور به دلیل فرسودگی و به‌ روز نبودن با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است. باید به گذشته بازگردیم و کسانی که با طرح های عوام فریبانه و پوپولیستی در مسیر توسعه کشور مانع ایجاد کردند را برای پاسخ احضار کنیم.

محمدرضا حیدری امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر کشور با صنعتی فرسوده و توسعه نیافته در حوزه آب و برق مواجه است، عنوان کرد: امروز در شرایط تغییرات اقلیمی و بحران آب و برق قرار داریم که البته این موضوع تقریبا مشکلی جهانی است اما مجلس هفتم شورای اسلامی با تثبیت قیمت حامل‌های انرژی بر خلاف آنچه در دولت اصلاحات مصوب شده بود تا هر سال قیمت حامل‌های انرژی ۲۰ درصد افزایش پیدا کند، سراشیبی ناکارآمدی این صنعت را کلید زد و با این اقدام سرمایه‌گذاری در صنعت آب و برق روند نزولی به خود گرفت. 

وی اضافه کرد: امروز و در شرایط نابسامان اقتصادی فعلی قاعدتا توسعه و زمینه اصلاح شرایط مهیا نیست و باز هم تنها راه حل در دسترس روی آوردن به مردم است؛ لذا از مردم بسیار صبور تقاضا داریم در اصلاح مصرف و رعایت الگوی مصرف تلاش بیشتری داشته باشند.

حیدری خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب مشهد و برق منطقه‌ای با ارسال نامه‌ای به شورای شهر در خصوص وضعیت یک ماه آینده شهر مشهد ابراز نگرانی کرده‌ است. بر همین اساس باید در اکران‌های شهری هشدارها و فرهنگسازی لازم در این خصوص صورت گیرد و باید متولیان امر اقدامات لازم را هر چه سریعتر در دستور کار خودقرار دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: ۱۴ تیر ماه به عنوان روز قلم نامگذاری شده است. خدا در قرآن به قلم سوگند یاد کرده که نشانه حرمت نوشتن است. ارزش هر قلم به پیام آن است و اینکه  قلم در دست چه کسانی باشد، اهمیت دارد.

وی با اشاره به روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز افزود: شهرداری‌ها بار سنگینی از دوش دولت برداشته‌اند و نظام شورایی بخشی از مسئولیت بزرگ دولت را بر عهده دارد. بر این‌ اساس دولت و مجلس نیز در قبال این خدمات باید به کمک آن‌ها بیایند. در شرایط نابسامان اقتصادی اگر اتفاقات مثبتی در شهرها می‌افتد، مربوط به پروژه‌های عمرانی شهرداری‌هاست. شهرداری مشهد نیز در چهار سال گذشته تلاش‌های ارزشمندی برای توسعه شهر داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: با توجه به مستندات موجود، موج پنجم کرونا آغاز شده و تاکنون ۹۱ شهر را گرفتار کرده است. مردم نیز باید نظارت، کنترل و رعایت پروتکل‌ها را بیش از قبل انجام دهند و به آن به عنوان یک تکلیف نگاه کنند. مدیران نیز در امر واکسیناسیون عمومی که وظیفه آن‌هاست باید به موقع عمل می‌کردند. مسئولان باید هر چه زودتر به فعالیت خود در این زمینه سرعت ببخشند تا جامعه به ایمنی لازم برسد.‌

انتهای پیام

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA