مصرف بهینه آب نیاز حیاتی کبودراهنگ

0
184



ایسنا/همدان مدیر آبفای شهرستان کبودراهنگ شروع بحران کم آبی در کبودراهنگ را پیش از انتظار دانست و گفت: از ابتدای شروع فصل تابستان و گرمای هوا شاهد بالا رفتن مصرف آب هستیم بنابراین از مردم تقاضا داریم مصارف خانگی را کنترل و مدیریت کنند.

امین شیخی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برخی از همشهریان با مصرف بی‌رویه، آب شرب را به صورت غیرمجاز به کار می‌برند، اظهارکرد: کمبود آب موضوعی نیست که با بی اعتنایی از کنار آن عبور کرد و در صورت مشاهده با افراد متخلف برخورد قانونی و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

مدیر آب و فاضلاب کبودراهنگ در سؤال خبرنگار ایسنا درباره تعمیر تأسیسات آب روستاها، گفت: برای حل مشکل تأسیسات بیش از ۸۹ مورد تعمیرشکستگی و نشتی با هزینه‌ای افزون‌بر ۲۷۰میلیون ریال در روستاهای شهرستان کبودراهنگ انجام شده است.

وی از مردم کبودراهنگ خواست مشکلات شکستگی تأسیسات آب را با  شماره تماس ۱۲۲ اطلاع‌رسانی کنند و  گریزی به خدمات انجام شده در روستاهای کبودراهنگ زد و خاطرنشان کرد : تعویض و نصب الکتروپمپ روستای خلعت‌آباد با هزینه‌ای افزون‌بر ۷۳۰میلیون ریال، نصب الکتروپمپ روستای داق داق آباد با هزینه ای افزون بر ۵۶۰میلیون ریال، تعمیر  الکتروپمپ روستای قهورد علیا در دو مرحله با هزینه افزون‌بر ۸۶۰میلیون ریال و تعویض الکتروپمپ روستای عبدالمؤمن باهزینه افزون‌ بر ۴۲۰میلیون ریال از جمله مواردی است که نیروهای اداره آبفا شهرستان کبودراهنگ پس از گزارش مردمی به محل مورد نظر مراجعه و اقدام به تعمیر و تعویض تأسیسات کرده‌اند.

شیخی‌زاده همکاری مردم شهرستان کبودراهنگ برای گذر از بحران آب را حیاتی دانست واز مردم شهرستان به‌ویژه روستائیان که ۸۰ درصد جمعیت کبودراهنگ را تشکیل می‌دهد خواست مصرف بهینه آب را جدی بگیرند.

 وی با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصارف خانگی و کشاورزی  نقش بسیار مهمی در مقابله با خشکسالی دارد، بیشترین مشکل تأسیسات آب روستاهای شهرستان کبودراهنگ را  مستهلک بودن آن دانست و گفت: هر ساله بسیاری از تأسیسات آب روستاها تعویص می‌شود، با همه این موارد درصدی از آب روستاها به دلیل فرسودگی تأسیسات  هدر می‌رود.

وی  روستاهای ویان، ازون دره و  آقداش مهربان را از دیگر روستاهایی برشمرد که در سال‌جاری تعویض و نصب الکتروپمپ برای تعمیر  تأسیسات آب آنها با هزینه‌ای افزون بر ۲،۲۹۰میلیون ریال هزینه شده است.
 
 انتهای پیام

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA