پنج گزینه برای استانداری اصفهان به وزارت کشور معرفی شده است

0
236



ایسنا/اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه اصفهان استانداری در حد وزارت، با توانایی بالا و تعامل نیاز دارد، گفت: مجمع نمایندگان استان نهایتا پنج گزینه به وزیر کشور معرفی کرده که به زودی گزینه نهایی اصفهان معرفی خواهد شد.

امیرحسین بانکی‌پور، امروز (یکشنبه_۲۸شهریورماه) در دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تمام هم و غم ما این بوده که استاندار اصفهان با اجماع انتخاب شود، اظهار کرد: ما حق مشورت داریم و وزیر کشور هم سه بار از ما درخواست مشورت کرده است. پیشنهاد دادیم مجمع نمایندگان و علمای استان نه یک گزینه، بلکه چند گزینه مطلوب را پیشنهاد دهند و وزیر کشور از میان آنها استاندار اصفهان را انتخاب کند.

وی گفت: همه دنبال یک استاندار قوی هستیم و معتقدیم استاندار باید در بین نیروهای انقلابی جامعیت داشته باشد تا شکاف هایی ایجاد نشود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، افزود: استانداری در حد وزارت با توانایی بالا و تعامل‌گر نیاز داریم. بر این اساس مجمع نمایندگان استان نهایتا پنج گزینه به وزیر کشور معرفی کرده که به زودی گزینه نهایی اصفهان معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که در سال های گذشته از نظر کالبدی در اصفهان اتفاقات خوبی افتاد ولی از نظر نرم افزاری فقر داریم، تصریح کرد: هزینه‌های فرهنگی به مراتب کمتر از کالبدی است، اما تحول فرهنگی، پیچیدگی و زمان بیشتری نیاز دارد، این در حالی است که ریشه بسیاری از مشکلات ما فرهنگی است.

رئیس کمیته زنان و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس از اعضای شورای شهر اصفهان خواست در این دوره نگاه به فرهنگ را از نگاه حاشیه ای و لوکس خارج و نگاه متنی داشته باشند و افزود: سرمایه اجتماعی و امید در جامعه اگر بالا باشد بسیاری از مسائل حل می شود.

وی با تاکید بر اینکه مساله اول در اصفهان آب بوده، هست و خواهد بود، توضیح داد: بحران اول اصفهان از سال ها قبل بحران آب است و در مجمع نمایندگان استان ۸۰ درصد جلسات با محور آب برگزار شده است، اما اینکه تصور می شود نمایندگان توجهی به موضوع آب ندارند واقعیت ندارد و آب دغدغه اصلی نمایندگان اصفهان است.

بانکی‌پور با بیان اینکه ریشه مشکل به چند مسأله برمی‌گردد، تصریح کرد: یکی از مشکلات عدم هماهنگی نمایندگان استان است، ما اول باید علم دار را مشخص و ناهماهنگی را برطرف کنیم.

وی از رسانه‌ها خواست تصویر واقعی از اصفهان و محرومیت‌هایی که وجود دارد نمایش دهند و افزود: همه از اصفهان عالی قاپو و چهارباغ را می شناسند و تصوری از حاشیه های شهر اصفهان و مناطق محروم ندارند.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به شرایطی که در حاشیه اصفهان وجود دارد و از همه نقاط کشور و خارج از کشور به این نقطه می‌آیند، خاطرنشان کرد: بخشی از مناطق اصفهان در دوره شهرداری سید مرتصی سقائیان نژاد از فرش به عرش رسید که جای تقدیر دارد و باید در این دوره نیز به این موضوع توجه ویژه ای شود.

انتهای پیام

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA