چاه‌های آب کرمانشاه در ۲ هفته اخیر ۲۵۰ لیتر در ثانیه کاهش دبی داشته‌اند

0
183



ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، چاه‌های تامین آب شهر کرمانشاه در دو هفته اخیر ۲۵۰ لیتر در ثانیه کاهش دبی داشته‌اند.

علیرضا کاکاوند در جلسه امروز (۲۹تیر) ستاد بحران استان کرمانشاه، با اشاره به خشکسالی‌هایی که سراسر کشور را فرا گرفته و از قبل قابل پیش بینی بود، اظهار کرد: این خشکسالی‌ها منابع تامین آب کرمانشاه را نیز با مشکل مواجه کرده است.

 وی با بیان اینکه عمده منبع تامین آب در شهرها و روستاهای کرمانشاه چاه و چشمه است، خاطرنشان کرد: در چشمه ها ۷۰ درصد کاهش دبی داشتیم و میزان دبی چاه‌های استان نیز به طور میانگین سه لیتر در ثانیه کاهش داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، طی دو هفته اخیر وضعیت منابع آبی استان بسیار بدتر شده، بگونه‌ای که فقط در چاه‌های تامین آب شهر کرمانشاه ۲۵۰ لیتر در ثانیه افت دبی داشته‌ایم.

 کاکاوند از کاهش ۸۷ درصدی دبی آب سراب قنبر به عنوان یکی از منابع مهم تامین آب شهر کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد:  دبی آب سراب قنبر از ۳۱۰ لیتر در ثانیه اکنون به ۷۰ لیتر رسیده است.

 وی تاکید کرد: در چاه‌های ده پهن و  میاندربند نیز مشکلات کاهش دبی داشتیم، بگونه‌ای که چهار حلقه چاه به طور کامل خشک شده و برای ۳۰ حلقه چاه نیز مجبور شدیم عمق نصب پمپ ها را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه اوج مشکلات آب معمولا تا ۲۵ مرداد ماه است، ابراز نگرانی کرد که در روزهای آینده وضعیت منابع آبی بدتر شود.

کاکاوند با بیان اینکه با وجود کاهش منابع آبی اما با مشکل حادی برای تامین آب شهرها و روستاها مواجه نیستیم و وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر است، اظهار کرد: سال گذشته در چنین ایامی در پاوه، نودشه، باینگان، هرسین و روانسر مشکل آب داشتیم که اکنون مشکل این مناطق حل شده است.

وی تاکید کرد: به علاوه در سال گذشته در چنین ایامی به ۱۷۰ روستا آبرسانی سیار داشتیم که اکنون این تعداد به ۱۳۹ روستا رسیده است.

 موضوع دیگری که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نسبت به آن ابراز نگرانی کرد احتمال افزایش مصرف آب طی روزهای آتی خصوصاً در ایام عید قربان بود.

وی از دستگاه‌های مربوطه خواست برای اینکه در این ایام با مشکل جدی مواجه نشویم، هرچه زودتر نسبت به تأمین برق برخی از چاه‌های استان از جمله چاه منطقه ظفر، چاه دانشکده کشاورزی، چاه موشاخانی و چاه مومیوند اقدام کنند.

کاکاوند سپس به بیان درخواست های خود پرداخت و گفت: مهمترین درخواست ما تخصیص اعتبار است، زیرا از اعتبارات سال ۱۴۰۰ ریالی دریافت نکردیم.

 وی با بیان اینکه آبداران در بعضی از مناطق هشت ماه است حقوق نگرفته اند، یادآور شد: تقاضا داریم به دور از روند اداری مقداری تنخواه در اختیار ما برای پرداخت حقوق این آبداران قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه همچنین درخواست کرد مصوبات ستاد بحران در زمینه آب، از کاغذ بازی های اداری معاف شود.

 کاکاوند همچنین از دستگاه‌هایی که تانکر در اختیار دارند درخواست کرد تانکر خود را خصوصاً برای آبرسانی به شهرستان‌های مرزی مانند پاوه و ثلاث باباجانی در اختیار آب و فاضلاب قرار دهند.

انتهای پیام

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA