کشت گونه‌های درختی و گیاهی با نیاز آبی کمتر، سیاست جدید وزارت جهاد کشاورزی

0
197



ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به کمبود منابع آبی سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر این است که کشت گونه‌های درختی و گیاهی با نیاز آبی کمتر را جایگزین گیاهان و درختان با نیاز آبی بیشتر کند.

اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون ۷۵۰۰ هکتار کشت باغات دیم در اراضی شیب‌دار استان انجام شده است.

وی ادامه داد: از این مقدار ۴۵۰۰ هکتار توسط سازمان جهاد کشاورزی و ۳۰۰۰ هکتار توسط اداره‌کل منابع طبیعی استان اجرا شده است.

حسنی‌مقدم افزود: در این اراضی گونه‌های بادام، انجیر، انگور و گیاهان دارویی ازجمله گل محمدی، سیاه دانه، گشنیز، آویشن و رزماری کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان این‌که چال کنی و تهیه نهال به صورت رایگان در اختیار مجریان طرح توسعه کشت باغات در اراضی شیبدار قرار می‌گیرد، بیان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر این است که کشت گونه‌های درختی و گیاهی با نیاز آبی کمتر را جایگزین گیاهان و درختان با نیاز آبی بیشتر کند.

وی عنوان کرد: در همین راستا کشت گونه‌های آجیلی مانند بادام که نیاز آبی کمتری داشته و سوددهی و ارزآوری بالاتری دارند در دستور کار قرار دارد.

حسنی‌مقدم ادامه داد: توسعه کشت گردوی رقم پکان برای مناطق گرمسیر استان که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار باشد و همچنین توسعه کشت تمشک در مناطق سردسیر لرستان از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

انتهای پیام

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA