از تهدید فرونشست زمین تا چالش تأمین آب شرب برای اصفهان

0
199



ایسنا/اصفهان بحران فرونشست زمین که این روزها در صدر اخبار اصفهان قرار گرفته، باعث واکنش اعضای شورای ششم شهر اصفهان شد تا ضمن تأکید بر اجرای پروژه های تامین منابع آب در استان، راهکاری برای چالش تامین آب شرب بخشی از مردم شهر اصفهان در تابستان امسال اندیشیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که صبح امروز (یکشنبه-۱۴ شهریورماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه در هفته تعاون قرار داریم، اظهار کرد: تعاون یکی از سه بخش مهم اقتصاد کشور است که به دلایل مختلف رشد کافی نداشته و امیدواریم در سایه سایر بخش ها این بخش هم بتواند در کشور شکوفا شود.

محمد نورصالحی با بیان اینکه تعاون در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و مشارکت مردم که از شعارهای اعضای شورای ششم هم هست، می تواند بروز و ظهور داشته باشد، گفت: امیدواریم با توجه به تعاون و در سایه همکاری، همدلی و مشارکت در راستای اعتلای برنامه های شهر و شهرداری گام برداریم.

وی ادامه داد: پدیده فرونشست زمین در اصفهان این روزها بحث داغ فضای مجازی است. خشکسالی های اخیر، افزایش مصرف آب‌های زیرزمینی در سال‌های گذشته، تغذیه نشدن چاه‌ها به دلیل جاری نبودن زاینده رود و همچنین ادامه یافتن برداشت از آب‌های تجدیدناپذیر باعث مشکل جدی فرونشست در اصفهان شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به گزارش هشدار دهنده رئیس سازمان زمین شناسی اصفهان به اعضای شورای شهر، گفت: این اتفاقات توجه بیش از پیش مسئولان کشوری و استانی را در خصوص تامین منابع آب برای اصفهان می‌طلبد.

نورصالحی با بیان اینکه در تابستان جاری اتفاقاتی در کلانشهر اصفهان رخ داد که اگر در جای دیگری رخ می داد توجه بیشتری به آن جلب می شد، توضیح داد: آب شرب کلانشهر اصفهان در بخش هایی از طریق تانکر تامین شد و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد. از شرکت آب و فاضلاب استان درخواست داریم که در پایان تابستان گزارشی از وضعیت آب شرب شهر اصفهان دهد، همچنین سازمان پارک ها و فضای سبز گزارشی از وضعیت منابع آبی فضای سبز اصفهان ارائه کند.

وی به انتخاب شهردار اصفهان در روز چهارم شهریور ماه اشاره و خاطرنشان کرد: ششم شهریور مدارک علی قاسم زاده به استانداری اصفهان و وزارت کشور ارسال شد. از وزارت کشور انتظار می رود در صدور حکم شهردار اصفهان سرعت عمل داشته باشند، چراکه تاکنون ۳۰ روز از خدمت این شورا گذشته و حضور شهردار می‌تواند موجب افزایش بهره وری شهر شود.

غفلت از سرمایه‌های انسانی شهرداری یعنی شکست قطعی برنامه‌ها

محمدرضا فلاح- رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای شهر اصفهان نیز به جایگاه شهر اصفهان اشاره و اظهار کرد: تاثیر کیفیت خدمات بر روی مردمی که سرمایه اصلی شهر هستند می تواند به بازآفرینی این شهر منجر شود و توسعه شهر با مشارکت مردم امکان پذیر است، درحالی که بدون مشارکت شهروندان و آشتی آنها با شهر دچار ایستایی می شویم، کما اینکه در اجرای برخی پروژه های شهری در سال های گذشته، مردم در نظر گرفته نشدند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان از نیروی انسانی توانمندی برخوردار است که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد، افزود: غفلت از سرمایه های انسانی شهرداری اصفهان یعنی شکست قطعی برنامه های شهری، بنابراین رضایت و امنیت شغلی کارکنان شهرداری نه یک فضیلت که ضرورتی انکارناپذیر است.

این عضو شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مدیران و پرسنل شهرداری اصفهان در دیگر نقاط کشور به عنوان شهردار انتخاب شدند که به آنها تبریک گفته و برای همه آرزوی موفقیت می کنم.

بی توجهی به شایستگی های زنان در شهر اصفهان

فرزانه کلاهدوزان- عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه اصفهان دارای ظرفیت های متعددی است که باید از این ظرفیت ها برای زندگی بهتر شهروندان بهره برد، گفت: اصفهان یکی از مهمترین شهرهای ایران در زمینه توجه به زنان در مدیریت شهری است و زنان اصفهان به ویژه در امور فرهنگی همیشه پیشرو بوده اند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به نیازها و مطالبات زنان و دختران می تواند دیدگاهی روشن برای بهبود وضعیت شهر در کشور تبیین کند و این موضوع یکی از ملاک های انتخاب شهردار اصفهان نیز بود، افزود: برطرف کردن نیازهای اجتماعی و فرهنگی زنان در شهر مثل برنامه ها و مکان های مخصوص ورزش بانوان و برنامه های خانواده محور باید جزو دغدغه های مدیریت شهری باشد.

به گزارش ایسنا، این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در گوشه و کنار شهر اصفهان زنانی با استفاده از توانمندی فطری، وجود خود را وقف ساختن شهر کرده اند، گفت: بیشتر مواقع به شایستگی های آنها توجه نشده، اما به ویژه در حوزه فرهنگی پیشگام بوده اند.

وی ابراز امیدواری کرد در این چهار سال بتوانیم شهری بسازیم که زنانش تراز انقلاب باشند و گفت: در این زمینه دست خود را به سوی همه نخبگان و کارشناسان و متخصصان دراز می کنیم و معتقدیم شهروندان بهترین یاری گران مدیران شهری هستند.

انتهای پیام

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA