بزرگترین سیاه چاله کیهان –

ایران اکازیون:بزرگترین سیاه چاله شناخته شده چه ابعادی دارد؟ به گفته ی ستاره شناسان سیاه چاله ای در کهکشان NGC 1277 وجود دارد، که بزرگترین سیاه چاله کشف شده تاکنون میباشد. در دل یک کهکشان کوچک در فاصله ی ۲۵۰ میلیون سال نوری سیاه‌چاله‌ای با جرمی حدود ۱۷ میلیارد برابر جرم خورشید قرار دارد.

این سیاه چاله عظیم حدود ۱۱ برابر عرض مدار نپتون در اطراف خورشید است. این جرم بسیاری بیشتر از حد عادی است که دانشمندان تاکنون تصور می کردند و یک سال طول کشیده است که دانشمندان تمام یافته های خود را به طور مجدد بررسی کرده و این مقاله تحقیقاتی را برای انتشار ارائه کنند.

ngc1277-diagram

به نظر می رسد NGC 1277 تنها یکی از کهکشان های کوچکی باشد که سیاهچاله بزرگی دارد. اگر این چنین باشد، فرضیه های پیشین مبنی بر این که سیاهچاله های عظیم فقظ در کهکشان های بزرگ به وجود می آیند، باطل خواهد شد. مساله دیگری که در مورد NGC 1277 جالب به نظر می رسد این است که عمری بسیار طولانی دارد. این امر نشان می دهد که سیاهچاله کهکشان مزبور در گذشته ای بسیار دور با سرعتی زیاد تشکیل شده است. از آن زمان تاکنون هم این کهکشان هیچ ستاره جدیدی تولید نکرده، موضوعی که دانشمندان دلیل آن را نمی دانند و در تلاشند پاسخی برایش بیابند.

سیاه‌ چاله ناحیه ‌ای از فضا- زمان است که هیچ چیز، حتی نور نمی ‌تواند از میدان جاذبه آن بگریزد. وجود سیاه‌ چاله‌ ها در نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین پیش بینی می ‌شود. این نظریه پیش بینی می‌ کند که یک جرم به اندازه کافی فشرده می‌ تواند سبب تغییر شکل و خمیدگی فضا- زمان و تشکیل سیاه چاله شود.

NGC ۱۲۷۷

این تصویری است که تلسکوپ فضایی هابل از قرص کهکشان NGC ۱۲۷۷ که بزرگترین سیاه چاله کشف شده تاکنون را ثبت کرده گرفته است.

Read More : http://www.space.com/18668-biggest-black-hole-discovery.html