موضوع بحران آب را در دستور کار جدی خواهم داشت

0
212



ایسنا/یزد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات کم آبی در کشور و استان یزد، رفع این بحران را از برنامه‌های جدی خود در صورت تصدی کرسی ریاست جمهوری عنوان کرد.

«عبدالناصر همتی» در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان یزد که روز گذشته از شبکه سیمای یزد پخش شد، با اشاره به شرایط اقتصادی نامطلوب کشور، اظهار کرد: در حال حاضر اقشار مختلف مردم در اکثر استان‌ها گرفتار بیکاری و مشکلات مالی هستند لذا بازنگریدر اداره اقتصاد کشور ضروریست و از برنامه اصلی من در اداره کشور خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از عوامل وجود مشکلات در بسیاری از حوزه‌ها را نبود راهبرد جدی برای توسعه اقتصادی استانها ذکر کرد و با اشاره به مشکلات ناشی از نگاه تمرکزگرایانه‌ی تهران، گفت: این نگاه باعث خالی شدن تدریجی شهرهای دیگر و مهاجرت آنها به حاشیه شهرهای بزرگ و بروز مشکلات بسیاری شده است.

وی افزود: در همین راستا نیز اولویت اول حاکم شدن تصمیمات اقتصادی بر مسائل سیاسی در استانهاست به طوری که نگاه سیاسی از استان‌ها برداشته و نگاه اقتصادی ر آنها حاکم شود و این با اهتمام به ویژگی‌های هر استان ممکن خواهد بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از سخنانش توجه به صنعت توریستم و توسعه آن را از اولویت‌های خود در اداره دولت خواند و با اشاره به مشکل بیکاری در کشور، علت بخشی از آن را متاثر از نگاه سیاسی دولت خواند.

همتی در ادامه در ادامه نیز دو راهبرد را برای توانمند سازی مردم استان یزد شامل اصلاح حداقل دستمزد و افزایش آن به حدود ۶.۵ میلیون تومان و اعمال خریدهای اعتباری ذکر کرد.

وی به بحران کم آبی در استان یزد نیز اشاره کرد و گفت: موضوع بحران آب را به عنوان اصلی‌ترین مشکل کشور، دستور کار جدی خواهم داشت.

وی از یزد در کنار اصفهان و شیراز به عنوان رئوس مثلث توریسم بین‌المللی ایران یاد کرد و گفت: توسعه گردشگری از طریق جذب توریست‌های بین‌المللی از اهداف من در دولت خواهد بود.

همتی در پایان نیز به صنعتی بودن استان یزد و سابقه‌ی دیرینه صنعت نساجی در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: استان یزد صنایع نساجی زیادی دارد که باید به روز و مدرن شود و در این زمینه نیز برنامه دارم.

انتهای پیام

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA