آب، مشکل مشترک همه استان های کشور است/ رییس جمهور اختیارات زیادی دارد

0
217



ایسنا/کرمان نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آب مشکل مشترک همه استان های کشور است و باید فکر جدی در این زمینه بکنیم و سه برنامه جدی داریم.

“سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی” عصر امروز 22 خردادماه در ویژه برنامه انتخابات “ایران سرای من” ایران در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کرمان اظهار کرد: تاریخ از سرزمین کرمان شکوفا شده و هفت هزار سال تاریخ تمدن در کرمان است.

وی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی مظهر صلابت و مدیریت بود و مقام مظعم رهبری ایشان را یک مدیر تراز انقلاب اسلامی تعریف کردند، افزود: شهید سلیمانی مرد میدان و فرمانده عظیم، ساده، خاکی، مردمی و آماده ایجاد ارتباط موثر با همه بود و اکنون دولت سلام، دولت جوانان نوخواسته برای تشکیل دولت جوان انقلابی با مدل مدیریت حاج قاسم می خواهد پا به میدان بگذارد.

قاضی زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه مشکل فقط در این نیست که این جناح یا آن جناح سر کار باشد، تصریح کرد: دعوای انتخاباتی سر این است که بیش از 13 هزار نفر مدیر بیاید و برود. هرچند برخی مواقع این افراد رنگ عوض کرده و خود را در هر جناحی جا می زنند اما مسئله این افراد هم نیستند؛ مسئله اصلی روش اداره کشور و نوع حکمرانی و نوع نگاه به مردم در اداره کشور است. اینکه مسئولان قیم مردم هستند یا خدمتگزار و اینکه بعد از انتخابات هر تصمیمی دلشان بخواهد برای مردم می گیرند و بدون توجه به منافع مردم کار می کنند.

مدل حکمرانی جدیدی تعریف کرده ایم

وی بیان کرد: سعی کردیم روش اداره کشور را بازبینی و مدل حکمرانی جدیدی متولد کردیم که امور به مردم واگذار شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اظهار کرد: تاکنون همه اختیارات کشور را به پایخت داده ایم و همه امکانات در اختیار پایتخت بوده و احتمالا با فاصله زیاد بین چند کلانشهر توزیع شده اما در دولت سلام همه شهرستان ها می شوند پایتخت و دولت اختیارات اجرایی خود را به فرمانداران تفویض خواهد کرد و فرمانداران را به مردم پاسخگو می کنیم.

وی افزود: اصلی ترین وظیفه مسئولان این است رضایت مردم را جلب کنند و در صورتی که در دولت سلام یک سوم مردم از مدیری ناراضی باشند، عزل می شود و در این زمینه سامانه الکترونیکی طراحی شده است.

قاضی زاده هاشمی در ادامه تصریح کرد: آب مشکل مشترک همه استان های کشور است و باید فکر جدی در این زمینه بکنیم و سه برنامه جدی داریم؛ طرح ایران سبز ترکیبی از آبخیزداری، مهندسی آب و هوا و .. است و تلاش می کنیم فلات مرکزی را تا جایی که بتوانیم با اقدامات موثر توسط مردم به نتیجه برسانیم.

وی بیان کرد: ظرفیت های استان کرمان زیاد است و طرح های آبخیزداری موجب تقویت آب زیرزمینی می شود و با کمک مردم کار خواهیم کرد. طرح قنات ملی ایران را داریم و مسیر آب شور برای شهرهای بزرگ تعریف کردیم تا در مقصد آب را شیرین کنیم و باید آب شرب و صنعت را از منابع آب پایدار حل و فصل کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حوزه گرشگری می شود سرمایه گذاری جدی انجام داد که در ماهان کرمان اتفاق افتاده است.

وی افزود: ما وظیفه داریم به شهرستان ها بیاییم و رصد کنیم آیا مدیران به خوبی از اختیار استفاده می کنند و جهت رشد اتفاق می افتد؟ و طبیعتا ضرورت دارد دولت در کنار مردم قرار بگیرد.

رییس جمهور اختیارات زیادی دارد

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: مشکلات زیادی پیش روی مردم قرار گرفته و نگرانی زیادی دارند، این انتخابات انتخابات مهمی است و به دلیل اختیارات زیادی که رییس جمهور دارد، شاید یکی از افرادی که در زندگی مردم تاثیرگذار است رییس جمهور است چه با تصمیمات، با انتخاب مدیران و کارهایی که می کند و مردم باید انتخاب و تلاش کنند روند جدیدی بر کشور حاکم و نسل جدیدی از مدیران و سیاست گذاران را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: در دولت سلام دست به دست هم می دهیم تا اتفاقات جدید در کشور رقم بخورد و از اقصی نقاط کشور و از جمله کرمان در جمع ما حاضر هستند تا رویه جدیدی در اداره کشور ایجاد کنند.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کرونا باید زودتر از این جمع می شد، گفت: به موقع خواهم گفت ماجراهایی که اتفاق افتاده و برنامه هایی که ما برای اصلاح آن داریم و مانع از خدمت به مردم نمی شود.

باید مردم مناطق معدنی از مواهب خدادادی بهره مند شوند

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: کرمان پهناورترین استان ایران و بهشت معادن است و ظرفیت های معدنی گسترده و ثروت عظیمی دارد که باید مردم منطقه از مواهب خدادادی بهره مند شوند که اینگونه نیست و ما می خواهیم درآمدهای انفال را تجمیع و 20 درصد سهم درآمد ناشی از معادن را به مردم همان استان و منطقه بدهیم که این کمک می کند رشد سریع اتفاق بیفتد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: بخش زیادی از اقتصاد کرمان پسته و صارات است و باید تولید کالاها را تنوع بدهیم و برای حاشیه نشینی فکر جدی کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف شهرستان های استان کرمان بیان کرد: باید از آب هلیل رود حراست و تمدن قدیمی را حفظ کرد و باید توسعه آبخیزداری در جنوب استان با قوت بیشری توسعه پیدا کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدواریم مردم انقلابی کرمان با حضور قاطعانه در انتخابات و انتخاب یک دولت تازه نفس و دارای برنامه آینده خوبی برای کشور رقم بزنند. دولت سلام دولت گام دوم و جوانان انقلابی است که تصمیم گرفتند فداکارانه به عنوان شاگردان مکتب حاج قاسم مدیریت حاج قاسم را پیاده بکنند.

وی اظهار کرد: بنده 13 سال نماینده مردم بودم و با مسائل مردم در اقصی نقاط کشور و اصناف کشور آشنا شده و مشکلات را درک کرده و توانمندی ها را فهمیده ام.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: بنده می دانم جوانان بسیار خوب و عالمی داریم و مدیران خوبی داریم که سر جای خود قرار نگرفته اند و رهبری فرزانه، منابع و توانمندی های زیادی داریم اما روش اداره کشور صحیح نبوده و نهضت جوانانه برای همین شکل گرفته و به عنوان نماینده یک جریان فکری که جوانان به پاخاسته شما هستند برای ساخت ایرانی جدید و قدرتمند و بدون تبعیض با رویکرد جدید و اقدامات موثر پا به میدان گذاشته تا باهمت مردم به نتیجه برسند و قول می دهیم شبانه روز تلاش کنیم تا مردم را به نقطه متعالی برسانیم.

انتهای پیام

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA