همه‌جانبه‌نگری جایگزین بخشی‌نگری در تصمیمات آبی شود

0
186



ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: بهره‌برداری از تونل گلاب منجر به خشک شدن زاینده‌رود می‌شود، باید در تصمیمات حوزه آب همه‌جانبه‌نگری جایگزین بخشی‌نگری شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۳۰ تیرماه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با اشاره به مشکلات کم‌آبی و خشکسالی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این روزها مسئله آب از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم این استان و استان‌های مجاور است، بارها تاکید شده که مسئولان در مباحث مرتبط با آب توپ را در زمین مردم نیندازند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مسئولان و متولیان حوزه آب در کشور باید با هوشیاری و منطق و همچنین باتوجه به نیازها و ضرورت‌ها آب موردنیاز همه مناطق را تامین کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از شهرها و روستاهای کشور درگیر معضل خشکسالی هستند، عنوان کرد: همه مردم مسئله کمبود آب را به‌خوبی درک می‌کنند، اما مسئولان نیز باید برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه‌مدت برای حل مشکل کمبود آب داشته باشند و باید در تصمیم‌گیری در حوزه آب منافع تمامی استان‌ها در نظر گرفته شود تا گلایه‌مندی مردم مشکل‌آفرین نشود.

نکونام افزود: تمامی کارشناسان حوزه آب و محیط‌زیست به خسارت‌بار بودن پروژه انتقال آب تونل بهشت‌آباد اذعان دارند و معتقدند آب باید با روش‌های دیگری به‌غیر از تونل انتقال پیدا کند، شفاف نبودن این پروژه موجب نگرانی مردم چهارمحال و بختیاری و خوزستان شده است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: بحث آب در خوزستان به یک معضل بزرگ در کشور تبدیل شده است، مردم چهارمحال و بختیاری نیز در بحث آب مشکلات جدی دارند و حل مشکلات آن‌ها در حوزه آب بسیار جدی و سنگین است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری به‌علت خشکسالی و کمبود منابع آبی با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند، گفت: بسیاری از این روستاها با تانکر آبرسانی می‌شوند، اتمام پروژه آبرسانی بن- بروجن مشکل تامین آب شرب سالم نیمی از جمعیت این استان را مرتفع می‌کند.

نکونام با اشاره به مشکلات آبی استان اصفهان، توضیح داد: بهره‌برداری از تونل گلاب منجر به خشک شدن زاینده‌رود می‌شود، باید در تصمیمات حوزه آب همه‌جانبه‌نگری جایگزین بخشی‌نگری شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از علمای استان هم‌جوار درخواست می‌شود فضای گفت‌وگو و مفاهمه را باز کنند تا بتوان از طریق جلسات کارشناسی با گفت‌گوهای مستدل و راهگشا گامی برای حل مشکلات در حوزه آب برداریم.

انتهای پیام

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CAPTCHA